Här är det ”All In” som gäller – inget annat duger!
Under meterologiskt kontrollerade förhållanden individanpassar vi bla a motorcykelns bränsle- och tändningsinställningar på en DynoJet
250i bromsbänk
Det första vi gör är att köra en sk Baseline, dvs kör ett belastningsprov i bromsbänken i det utförande motorcykeln har när vi får den från kunden. Det innebär att vi får en överskådlig bild av din motorcykels effekt och vridmoment med befintlig konfiguration.
Samtidigt har vi möjlighet att kartlägga och styra bla a:
Luftbränsleblandningen i Hög- och Lågfartsområdet (TPS & IAP)
Individuell anpassade styrtabeller per cylinder
Individuellt anpassade styrtabeller per växel
Balansen mellan inre & yttre bränslespridarna
Styrning av inre & yttre gasspjäll
Bränslemappar för motorbroms
Responsen i de elektroninskt styrda gasspjällen
Mängden oförbränt bränsle i avgaserna
Därefter startar delen där vår elektronik och mjukvara tillsammans med styrningen i bromsbänken, registrerar och anpassar de nya värdena för respektive mappar/tabeller, så motorn får den karraktär du önskar.
Effektmätning på bakhjulet
Vi kartlägger systematiskt inställningarna för bla a luft/bränsleblandingen, tändning och gasspjäll
på din MC, därefter optimerar vi den efter den karaktär du vill att din mc ska ha.
I tabellen intill hittar du exempel på flertalet av de ågärder och funktioner vi utför i erbjudandet Performance. Varje specifik tillverkare kan benämna samma funktion på olika sätt, dessutom kan tillgång till funktion variera beroende på MC-modell och generation.