För att senare uppnå full effekt med justeringar av bla a bränsle och tändningsmappar, måste stegen under Basic genomföras. Alternativet är att fysiskt montera bort ett antal ventiler och spjäll som förutom att sitta otillgängligt, kommer ge ett antal felkoder på din display.
Visualisering av nuvärden
När du väljer PowerTECH kommer du inte bara förbi dom gömda hindren som finns i det elektroniska innandömet på ECU:n, du slipper dessutom en hög investerings- och installationskostnad för de elektronikenheter som sk "PiggyBack"-system använder.
Vi sparar självklart alltid orginalinställningarna till din MC.
Grundläggande för åtgärder under Basic, är att dom påverkar de begränsningar tillverkaren lagt till i sin strävan att bla a begränsa ljudnivån och avgasutsläpp vid typbesiktningen.
Justerad displaylayout
Eftermarknads Slip-On
Har du monterat på ett Slip-On, tagit bort katalysatorn och bytt ut luftfiltret, är det här en av åtgärdena du kan göra för att få ut mer effekt, vridmoment och i slutändan även bränsleekonomi av din MC.
Vill du så genomför vi självfallet en kompletterande efterkontroll av utfallet i en bromsbänk. Vi mäter bla a följande värden:
Uppmätning av värden
Jämförelsetabell
I tabellen intill hittar du exempel på flertalet av de åtgärder och funktioner/begränsningar vi utför under Basic. Varje specifik tillverkare kan benämna samma funktion på olika sätt, dessutom kan tillgång till funktion variera beroende på MC-modell och generation.
Exempel på begänsningar vi kan åtgärda är:
OBS! Alternativen i tabellen är tagna från 2018-års Kawasaki ZX10R ABS KRT Edition.
Läs vidare om nästa ECU-optimering under Optimize
Vill du veta mer, tveka inte att kontakta oss!